Waarom deze communicatiewijzer?

Het PIV wil samen met haar deelnemers het leed door letsel voor slachtoffers, naasten en nabestaanden zoveel mogelijk beperken. Verzekeraars kunnen het leed niet vergoeden, maar kunnen wel erkenning uiten aan naasten en nabestaanden en zorgen voor een zorgvuldige communicatie over een gevoelig onderwerp als smartengeld. De communicatiewijzer is door het PIV ontwikkeld om haar deelnemers daarbij te ondersteunen.

Omdat communicatie met slachtoffers, naasten en nabestaanden heel belangrijk is, zal het Platform Personenschade continu aandacht blijven besteden aan dit onderwerp.

Wat biedt de communicatiewijzer?

De communicatiewijzer biedt:

  • Handvatten voor persoonlijke communicatie met naasten en nabestaanden;
  • Suggesties voor de inzet van algemene communicatie bij verzekeraars;
  • Voorbeeldteksten voor schriftelijke communicatie.

Handvatten voor persoonlijke communicatie met naasten en nabestaanden

Suggesties voor de inzet van algemene communicatie bij verzekeraars

Voorbeeldteksten voor schriftelijke communicatie

 

Onderstaande voorbeeldbrieven dienen slechts als template, waarmee een maatwerk brief gemakkelijker tot stand komt. De ‘perfecte’ brief maakt elke schadebehandelaar zelf.

Heeft u een account? Vergeet dan niet om in te loggen Inloggen

Website by Webroots

Website by Webroots

hey