Toolkit Contact Helpt – hulp bieden bij verwerking ongeval
Laatst aangepast 29-09-2022
Aandacht voor emotioneel herstel na ongeval
Slachtoffers, veroorzakers, verzekeraars, en belangenbehartigers hebben allemaal belang bij emotioneel herstel van slachtoffers en veroorzakers na een ongeval.
Contact tussen slachtoffer en veroorzaker kan daaraan een grote bijdrage leveren. Sterker nog: het gemis van contact heeft vaak een negatief effect. (Waarom heb ik nooit meer iets van de ander gehoord?) Betrokkenen bij een verkeersongeval zijn vrij om contact met elkaar op te nemen, maar vinden dat soms lastig. Contacthelpt.nl & Perspectief Herstelbemiddeling kunnen daarbij helpen.
Contacthelpt.nl is een platform voor betrokkenen bij verkeersongevallen. Het helpt betrokkenen in hun keuzes: neem ik wel of niet contact op? En hoe kan ik het beste contact opnemen? Wil ik daarbij begeleid worden? Perspectief Herstelbemiddeling is een stichting die betrokkenen begeleidt.
Verzekeraars & belangenbehartigers helpen betrokkenen bij verkeersongevallen (extra) als ze betrokkenen verwijzen naar deze vorm van hulp.
Bron: geïnspireerd op een plaatje van Achmea
Hulp bij verwijzing naar contacthelpt.nl
Vind je verwijzen naar contacthelpt.nl lastig?
Lees hieronder de antwoorden op veelgestelde vragen uit de praktijk. Inclusief handige voorbeeldteksten! Plus mooie persoonlijke verhalen waarbij contact na een ongeval écht hielp.
Lees verder
Totstandkoming toolkit
De Toolkit is tot stand gekomen in samenwerking met Achmea, Perspectief Herstelbemiddeling, de Vrije Universiteit Amsterdam en het Verbond van Verzekeraars.